Banánkenyér

2018.08.01

HOZZÁVALÓK

Eredeti recept:

  • 3 db banán
  • 2 db tojás
  • 125 g görög joghurt
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 375 g teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1/3 csésze méz
  • A tésztájába mehetnek bele gyümölcsök, vágott dió stb. Én most csak az alap verziót sütöttem meg.

Diétás verzió (én így csináltam)

  • Görög joghurt helyett én 1,5%-os tejet tettem bele. kb 2 dl-t, de a tészta állagán lehet érezni, mikor jó.
  • Teljes kiőrlésű liszt helyett a Dia-Wellness ch mínusz lisztjét használtam, aminek 100g-jában csak 11 g a szénhidrát. Erről a lisztről tudni kell, hogy szívja magába a nedvességet nagyon, úgyhogy biztosan több folyadék kell hozzá, mint a sima lisztnél. 300-330 g-ot használtam belőle.
  • méz helyett süssina folyékony édesítőt használtam. (nem tudom megmondani mennyit, megkóstoltam a tésztát)

ELKÉSZÍTÉS

  • A banánokat villával összetörjük, majd hozzáadjuk a két tojást, és a többi hozzávalót mind hozzákeverjük, míg egy ragacsos, de összeálló masszát kapunk. Nem folyik mint egy piskóta, annál sokkal sűrűbb. A muffintésztánál is sűrűbb.
  • A sütőt előmelegítjük 180°C-ra, kibélelünk egy sütőformát sütőpapírral és beleöntjük a masszát.
  • 50 percig kell sütni, utána ha kivettük, egy 15 percig hagyjuk békén, utána vegyük ki a formából és lehet szeletelni.
  • Jó étvágyat :)
© 2018 Gasztoköntös- Viki konyhája. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el