Fánk

2018.01.20

Farsangi szezon van, így nem hagyhattam ki én se, hogy süssek egy kis szénhidrát csökkentett fánkot. Az alaprecept Rupáner Margó konyhájából van. Ha nem ismeritek az oldalát, ajánlom, nagyon jó kis receptjei vannak. Tőle több ételt is vettem át, és alakítottam diétássá. Mindig jól sikerültek.

HOZZÁVALÓK

  • 2,5 dl tej
  • egy csomag friss élesztő
  • 5 dkg cukornak megfelelő édesítő
  • 250g DW 50%-kal csökk. ch tartalmú liszt
  • 250g DW süteményliszt konc.
  • 4 tojás sárgája
  • 10dkg olvasztott vaj/margarin

ELKÉSZÍTÉS

  • A tejet az élesztővel és az édesítővel felfuttatjuk. (Az édesítőt csak azért teszem bele, hogy a tejben feloldódjon, az élesztő kelését nem befolyásolja.)
  • Ha felfutott, akkor összekeverjük a többi hozzávalóval, nekem még pici tejet felvett a tészta, majd fél órán át kelesztjük.
  • Ujjnyi vastagságúra kinyújtjuk és pohárral kiszaggatjuk a fánkokat.
  • Olajban kisütjük. Ez a része már nem diétás, de nem volt időm sütőben való sütéssel kísérletezni.
  • Frissen nagyon finom, kicsit tömörebb, és másnap megmikrózva is még ehető szerintem :).
  • utólag rájöttem, hogy 1 evőkanál sikért még lehet elbír a tészta, és akkor levegősebb lesz.
© 2018 Gasztoköntös- Viki konyhája. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el