Tönkölykifli házi kovásszal

2018.01.07

Többféle kiflivel próbálkoztam, íme az egyik variáció, mely nagy egyszerű, semmi spéci liszt nem kell hozzá, csak egy kis teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt.

HOZZÁVALÓK 13 darabhoz

Este összeállítjuk a kovászt:

⭐150 g tk. tönköly liszt
⭐25 g élesztő
⭐1,5 dl langyos víz

Nokedli állagú masszát kell kapnunk. Majd letakarva szobahőmérsékleten, huzatmentes helyen (én be szoktam tenni a sütőbe) reggelig állni hagyjuk.

Másnap reggeli hozzávalók:

⭐250g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
⭐250g Dia-Wellness termékek 50%-kal csökkentett ch tartalmú liszt
⭐1 púpos evőkanál búzasikér
⭐2 csapott teáskanál só
⭐2 evőkanál olaj
⭐2 evőkanál görög joghurt (lidl-ben van zsírszegény görögjoghurt, és az is finom krémes)
⭐3 dl langyos víz

Elkészítés:

Én reggel a hozzávalókat, az éjszakázott kovásszal a kenyérsütőgép dagasztó funkciójára bíztam. Akinek nincs, annak kézzel kell jól összeállítani, majd letakarva duplájára keleszteni. Utána kis gombócokat kell formálni belőle, nekem 13 lett, és azokból lehet kiflit, zsemlét, bagettet stb. készíteni.
Közben a sütőt előmelegítjük 200°C-ra és az aljába egy hőálló tálba hideg vizet teszünk.
Sütőpapíron hagyjuk a megformált kifliket kicsit kelni, vízzel jól lespricceljük őket és mehetnek be a sütőbe fél órára.
Ha kész, akkor is fújjuk le őket. 

© 2018 Gasztoköntös- Viki konyhája. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el