Zabos almás lepény

2018.01.10

Ebben a sütiben egyáltalán nincs liszt!

HOZZÁVALÓK egy tepsinyi adaghoz

  • 10 dkg margarin
  • 1,6 kg alma
  • 25 dkg zabpehely
  • 25 dkg zabkorpa
  • 1 citrom leve, héja (elhagyható)
  • szegfűszeg, fahéj
  • mazsola (én nem tettem bele, mert nem szeretem, de a recept írja)
  • dió
  • baracklekvár (az már nem egészséges, ha fél kg cukor van benne :) , úgyhogy ha nincs is cukormentes, de legalább diabetikus lekvár legyen, aki oda szeretne figyelni jobban az egészségére)
  • édesítőszer (nem kell vele csínján bánni, mert jó nagy mennyiségű alapanyagról van szó)

ELKÉSZÍTÉS

  • Az almákat megmossuk és héjastól lereszeljük a 2/3-át, a maradékot kockára vágjuk.
  • Előmelegítjük a sütőt 180°C-ra.
  • A margarint a zabkorpával és a zabpehellyel megpróbáljuk jól elmorzsolni. Én kézzel csináltam, szerintem egyszerűbb, mint fakanállal.
  • Hozzáadjuk az almát, a citrom levét és héját, a fahéjat és a szegfűszeget. És jól összedolgozzuk, nem kell megijedni, összeáll azért nagyjából.
  • Sütőpapírral kibélelt sütőbe nyomkodjuk, hogy beterítse, és belenyomkodjuk az almakockákat.
  • Még nem tesszük rá se a diót, se a lekvárt, hanem betesszük a sütőbe 30 percre.
  • Ezután jöhet rá a lekvár, és a vágott dió, utána tegyük vissza a sütőbe még 10 percre.
  • Jó étvágyat!
  • Szerintem egy kicsit állottan még finomabb :)
© 2018 Gasztoköntös- Viki konyhája. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el